kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Thursday, September 8, 2011

Mereka Ini Penjenayah Jalan Raya Di Mata Aku.

Yes. Di mata aku, mereka ini boleh buat aku keluar kereta dan membangkitkan semangat juang aku untuk membelasah. Bikin panas weyh! Lebih-lebih lagi bila aku dalam kereta yang air-condnya rosak, matahari tegak atas kepala dan traffic light merata je even di jalan yang lurus.


1. Drive slow nak mati padahal di lorong kanan.
Memang mendorong aku nak hon kuat-kuat la kan, apatah lagi mencarut tak tentu pasal. Sakit hati siot. Tiba masa kalau aku terlanggar bontot kereta orang jenis ni, memang aku yang pergi belasah dia. Peduli hape aku. Penjenayah paling menyusahkan orang.

2. Dah nak masuk lorong, baru nak bagi signal padahal orang belakang turut sama laju. Dah tu, tak pasal-pasal terlanggar belakang kereta kau kan?

3. Motor, sukehati melintas depan kereta yang tengah syok layan 120km/j.
Ni la si celaka paling bangang sebab tak sayang nyawa. Kalau orang sempat brek takpe. Ni tak pasal-pasal nak kena fikir macamana nak buang badi langgar kau sampai jadi arwah.

4. Tak reti nak speed bila traffic light dah hijau.
Memang lah kau sorang je kan yang tunggu lampu tukar jadi hijau. Pastu drive macam kau seorang je ada awek kat sebelah, lembik! Tak fikir kereta yang berderet kat belakang kau nak cepat sebab ada hal penting.

5. Sebok nak join tengok eksiden kat line sebelah padahal kau bukan nak tolong apape pun.
Yes! Sakit hati. Spesies penjenayah sebegini la menyusahkan orang sebab tak pasal-pasal jalan jadi jem sepanjang 2km. Kalau ya sangat nak tengok eksiden, tak payah la sampai nak berhenti kat tengah-tengah jalan.

*****

Ye, mereka ni layak aku cop sebagai penjenayah sebab menyusahkan orang. Sebab tu aku serabut kalau polis buat roadblock semata-mata nak check orang ada lesen ke tak. Ada lesen ke tak, sama je kalau si driver bawak kereta macam celaka. Aku tak paham sistem lesen nih. Eksiden tetap jugak berlaku. Driver macam celaka tetap juga wujud. Aku yang takde lesen dulu pun reti nak guna jalan macamana. Ni tak, yang naek motor, bawak macam nyawa tu dia boleh beli kat Tesco bila-bila dia nak.

Fine la, eksiden, mana kita boleh jangka. Dah takdir nak eksiden. Dah tu, kalau kita potong ayam, biar je nak potong macamana. Kalau jari terhiris, kan dah takdir, nak buat macamana. Macam tu ke? Bengong.

Kalau kau fikir pasal orang lain jugak, takdenya kau jadi pencelaka jalan raya. Tak pasal-pasal libatkan kereta orang lain celaka sekali dengan kau.

Dah, adios~

No comments: