kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Saturday, May 7, 2011

Cara Romantik Bila Dating.

Setiap kali dating, mesti pergi tengok wayang, makan Mekdi, jalanjalan satu bangunan shopping mall, jalanjalan pusing bandar lagi, barulah pulang. Kalau ada masa lebih sedikit, pergi uptown tengok barangbarang murah.
Tipikalnya.. Ye la, terima kasih la sudi ajak dating. Tapi aku yakin kami, wanita seluruh dunia ni, nak la juga kelainan masa keluar dating.

Bagi aku, tak payah keluar duit banyak pun untuk jadi romantik. Yang penting idea. Musti kena bernas dan "alalala sweetnya awaaakk...". Haa, macam tu sekali reaksi awek anda kalau boleh.
Lepas ni, mesti tak bosan dah kalau ajak dating.
( Ini lagi best diaplikasikan bagi yang sudah berkahwin. )

Dating Romantik cara aku :
1. Bagi lelaki yang pandai main instrumen (gitar, keyboard, dram, dll), sesekali ajaklah cinta hati anda bergurindam jiwa di taman sambil anda mengajarkannya cara memainkan instrumen. Seronok kan dapat berkongsi apa yang anda tahu. 
Bolehlah nanti gubah lagu bersama.

2. Bila mengajak si dia keluar, anda siapkan awal-awal bakul piknik dan bawanya ke pantai atau taman. Bentangkan bekalan yang anda bawa sebagai serprais. 
Lagi best, masa itulah anda gunakan untuk merakam kenangan bersama (bergambar, bervideo whatever hell agilah yang korang nak buat. Tapi jangan macammacam haa. Aku tak ajar)

3. Ajar sidia memandu kereta. (Kalu sidia tak pandai lah.) Bawa sidia ke tanah lapang, then tukar tempat duduk. ajar sidia memandu supaya lepas ni, kalau jadi apape pada anda, sidia boleh tolong dengan mudah. Tak perlu nak harapkan orang lain da nak drive kereta anda tu.

4. Paling best kalau keluar masa hujan lebat, anda hentikan kereta. tarik sidia keluar dan bermain dengan hujan. Sesekali menjadi keanak-anakan semula adalah manis juga.

5. Ini agak keluar modal sedikit. Belikan sidia sejambak bunga ros, dalam 8 kuntum. Salah satunya adalah plastik. Berikan padanya saat keluar dating, selitkan kad bertulis " Aku sayang kamu sehingga kuntum yang terakhir layu." Hihihi. 

6. Untuk wanita, kalau sidia suka mendengar lagu, korang boleh hadiahkan CD lagu yang anda susun sendiri. Bagi aku, anda pilih satu tempoh masa yang boleh menginspirasikan sebuah lagu sebagai tanda memperingati harihari tersebut.
Pada tajuk lagu tu ditaip tarikh. Cthnya 12012010. Dan buat playlist. Coverkan CD dengan mencatat tajuktajuk lagu yang anda telah edit.
12012010 tarikh aku kapel, maka lagu yang sesuai mungkin Tercipta Untukku -Ungu.
heeee..

7. Bawa sidia keluar dan ajak bermain sukan kegemaran anda. Kalau aku, sesekali seret dia bermain bola keranjang, best juga. Sukan feveret aku la katakan. 

8. Untuk lelaki, Sesekali datang ke rumahnya dan minta dia ajarkan kamu memasak untuk ibu bapanya pun menyeronokkan juga. Biarkan ibu sidia berehat dari kerja-kerja dapur. Bila lagi ingin melihat dan memasak untuk bakal mentua. Hehe.


9. Bila keluar dating, tiba di suatu tempat, korang berpisah dan masingmasing sedia dengan kamera. Dalam masa yang ditetapkan, setiap anda snap gambar yang mengingatkan anda kepada pasangan anda. Jumpa semula selepas waktu yang ditetapkan dan bercerita mengenai gambar yang diambil. Pasti seronok!


10. Luangkan satu hari, ciptakan satu folio kisah korang dari awal perkenalan sehingga jatuh cinta dan harapan korang pada hari itu. Boleh selitkan gambar, tiket wayang, resit beli Mekdi ke, cthnya. Simpan dalam sebuah peti dan bacanya setiap kali kamu berjauhan dan kerinduan, ataupun setiap kali bergaduh. Huuu..

Tu je la setakat ini dalam kepala aku. Nak bawa keluar banyak-banyak karang, sama pula cara kita berdating. Takboleh takboleh! Heee.
Anyway, siapa yang mulakan dulu adalah tidak menjadi hal. Yang penting gembira meluangkan masa bersama.
Takde lah jemu, sampai tak tahu nak buat apa, kan? Aku pun tak suka hal yang tipikal. Maka, dating kenalah berbeza. :)

No comments: