kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Monday, October 17, 2011

Kebenaran yang Pahit tapi Kene Telan Jugak

I've been dealing with every bitter truth my whole life.

Situasi 1.


Aku tahu memang ramai yang mati sebab mende ni. Tapi aku tetap suke melakukannye. Bagi aku, ia suatu kepuasan. Lebih-lebih lagi bile aku rase sedih, takpun marah.

Rempit. Yes, aku suke sangat bawak motor laju-laju. Haritu, aku nak potong bas sebab wat semak je tengah jalan. Nasib baik aku laju, sipi je lagi nak langgar Ford Ranger yang datang dari arah bertentangan.

Setiap kali pun begitu. Aku cepat geram kalau kerete depan aku lembab dan menyusahkan semua orang. Pastu mulalah aku mencarut sorang-sorang. Bukan tak pernah aku jatuh motor sebab bawak laju sangat. Tapi aku tak serik.

Pernah gak terfikir kalau suatu masa aku hilang pertimbangan dan mati katak macam tu je, apa perasaan mama abah. Semalam dalam perjalanan balik dari Jengka, aku dan kawan-kawan dalam kereta, terserempak dengan geng rempit. Laju weyh. Rupenye kat depan ade polis buat rondaan. Setengah jam lepas tu, kami diberitahu ade mat rempit dua orang mati kat Jengka tu.

Aku ni bukan la mat rempit. Cuma aku suka bawak motor laju-laju. Sebab tu je yang aku tahu bawak. Kereta aku memang failed lagi la. Tak terasa nak bawak, walopun penting untuk aku pelajari. Takkan abah sakit nanti, aku nak bonceng beliau macam cerita 3 Idiots tuh. Huuuuu.. Aku pon jeles gak kalau jalan jauh, orang lain yang bawak kerete pakwe aku bile die penat.

Situasi 2:


Cita-cita aku nak jadi pegawai forensik. Yes, sangat memerlukan aku menjadi rajin. Masalahnye, dalam kelas aku selalu akan tido, membuatkan aku terlepas apa yang lecturer bebelkan. Kalau nasib baik, aku akan faham bile aku revise, tapi kalau yang tak sempat tu? Huuuu.. Selalu akan jadi mengantuk, walhal aku dah kurangkan pengambilan ubat hampir 2 tahun. Dulu aku penelan painkiller tegar. Macam la aku tak biase tak cukup tidur malam.

Kawan aku kate, kalau kite tak dapat tidur, tu sebab otak kite sedang berfikir. Aku macam tu la, asal nak tido je, aku akan mengelamun, fikir macam-macam. Mungkin juge. Tapi masa lecturer mengajar, aku rase aku dah gune otak aku untuk berfikir, tetap juga aku akan end up ketiduran.
Tensen..

Situasi 3:


Orang lain kalau kapel, sangat la sweet nye. Musti dapat layanan yang baik dan dimanjekan. Kenapa aku tak dapat yang macam tu? Jeles oke!!!!!
Ade sesape yag sudi manjekan aku tak? :p

No comments: