kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Saturday, August 13, 2011

Abah Kite Best Sangat...

Teringat zaman aku tadika tahun 90-an dulu.

Kalau abah kite belikan apape....
 X : Abah kite kan smalam belikan mainan Power Rangers. Harga dia 50 ringgit.. Mahal tau.. Memang best ar maen sambil tengok citer Power Rangers.
 Y : Abah kite LAGI best dari abah awak! Abah kite belikan patung mainan Son Goku dengan Bezita. LAGI mahal! 120ringgit. Haaaa...
 X : Waaa.... Best la abah awak...
Kalau abah kite bawa kita pergi jalan-jalan....
W : Tadi abah kite best.. Bawak kite pergi funfair.. Kite main semua yang ada kat situ. Kite masuk rumah hantu... Takutt, tapi best!
V : Abah kite LAGI best dari abah awak! Abah kite bawak kite pergi mandi kat pantai, pastu kat pantai tu kaaan ada taman. Taman tu best, siap ada zoo kecik lagi. Boleh tengok burung banyak-banyak, beruang, rusa,....
W : Waaaa... Best la abah awak... 
Kalau abah kite bawa kite pergi makan kat luar...
S : Abah kite best sangat! Tadi kite makan kat KFC. Sedap gile ayam kentaki! Yum yum yum..
T : Abah kite LAAAAAGI best! Tadi kite makan kat A&W, siap jumpe dengan patung bear pakai baju oren yang boleh gerak tu. Pastu kite salam siap amek gambar lagi. Besttt... 
 S : Waaaa... Best la abah awak...

Baik ngaku cepat! Korang musti ade camtu jugak kan? Sampai je kat tadika, terus bukak cerita kat member-member.

Tu dulu punye story.. Kalau sekarang aku seorang kanak-kanak, aku bet jadi macam nih. Ye la, dunia kang makin materialistik.

Kalau abah kita belikan apape...

Status X : Abah aku best dowh! Tadi dia belikan aku henfon baru, boleh 3G la pasni.
Y : Eleh, abah aku lagi best tak kecoh pon. Dia belikan aku laptop smalam. 500Gb, DDR3 punye RAM.. Memeyy best lah maen DOTA nanti.. 
X : Serram nih.. Best nye abah kau...
Kalau abah kita bawa kite pergi jalan-jalan pulak..

Status W : Best gile abah aku bawak pergi Times Square tadi! Memang tak ingat dunia la aku main. Sronok gile!
 V : Hak alaaa, abah aku lagi best kuuuttt... Smalam kami pergi Genting Highlands Theme Park~  Memeyy taknak balik aaa aku rase. 
 W : Huiyooo... Nak suruh abah aku bawak gi Genting jugak lah camni.
dan macam tu lah... Abah kau je la yang best, kan? Abah aku lagiii best..
Noted, yang zaman sekarang ni, setiap ayat pertama dalam perbualan di atas merupakan status dalam FB, yang seterusnya ialah komen si kawan. Takde dah nak tunggu jumpa smule kat sekolah. Update terus kat fesbuk.

Anyhow, bagus sebenarnya perangai macam ni. Bangga dengan bapa sendiri. Ye lah, sejak kecil aku selalu rasa abah aku paling best. Tak kesah lah walaupun kami bukan kaya macam jiran sebelah ke, takde rumah sendiri macam kawan-kawan sekelas aku ke sebab setiap kali aku pindah sekolah tak macam orang lain. Aku tak kesah. Asalkan aku ada abah.

Abah... Insan yang selalu melayan kerenah kita..
Kemahuan kita selalu diturutinya..
Walaupun beliau tak tunaikan serta-merta..
Akan tetap dipenuhi pada suatu masa..
Yang tak pernah penat membanting tulang..
Memberi kesenangan..
Kekuatan yang Allah kurniakan sebagai hikmah..
Untuk menjaga anak-anaknya tanpa lelah..

Setiap kali nak raya je aku syahdu. Setiap kali bukak sem baru pun macam tu. Setiap kali aku mula rasa penat dengan hidup, aku akan ingat semangat abah. Setiap kali aku mula putus asa, aku akan kenang pengorbanan abah.

Saya sayang abah saya. Anda?
 

No comments: