kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Sunday, August 14, 2011

Kalau Rasa Nak Mengata Orang.

Kite slalu rase kite best. Kite je la paling best, sebab tu kita mengata orang, kan?
Ke gane?
Kalau tak, takde nye la muncul perkataan mengumpat, mengutuk, mencaci ape semua.
Kamon la, jangan nak menipu.
Aku tak suke care ke hidup orang, so bia lantak la dia nak buat apapepun. Asalkan tak nyusahkan hidup aku.
Sebab, setiap kali aku teringat kata-kata ni.

Mengata orang lain hodoh, tak membuatkan kau lebih cantik.
Mengata orang lain bodoh, tak membuatkan kau lebih cerdik.
Mengata orang lain jahat, tak membuatkan kau lebih baik. 
Mengata orang lain hina, tak membuatkan kau lebih mulia.
Mengata orang lain jahil, tak membuatkan kau lebih alim.

Tu je la. Ingat yang tu. Kau nak tegur orang boleh. Tapi kalau dorang tak terima teguran kau, biarkan je lah. Bukan kuasa kau untuk dorang berubah ape semua.  Tak payah lah nak aibkan dia pulak. Sebab akan tiba masanya kau yang akan nampak salah depan mata dorang dan dorang plak yang akan tegur kau. Masa tu lah baru kau tahu yang kau tak selalunya betul.

Ciao~




P/S : entri paling pendek. huiyo!
 

No comments: