kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Saturday, August 20, 2011

Perempuan Saiko Menghantui Hidup Anda? Jangan Risau.

Bertemu kembali setelah lama aku tak update. Ni pun nasib baek ade bahan dari BFF aku yang punyai masalah ""peminat"" yang sangat fanatik.
Apakah???
Pernahkah korang dihantui gangguan yang tidak diundang? Bukan hantu la tapinya. Seorang gelpren kawan kau yang jeles.
kalau ni awek aku, konpem aku mintak clash awal-awal.

Ye lah, kau kawan je kut tapi gelpren si dia pulak terlebih emo pastu jadi saikotik. Sicko, weirdo semua lah yang sewaktu dengannya.
Pernah????

Sebelum itu,....
Kite tengok dulu ea gelpren ade banyak jenis.

1. Cemburu tapi open-minded dan memahami boypren nye perlukan kawan laen selaen dia. Makanya, dia cemburu bersebab je la. Kurang saiko dan emo nye.
2. Kuat cemburu gila babi terlebih sampai boypren nye nak berkawan pun kena rujuk die. Dah lah tu segala jenis password akaun boypren pun die ade, pastu suke-suki je reply mesej kat inbox boypren. Sangat saiko dan emo.
3. Hati kering, tak reti nak cemburu langsung. Emo apetah lagi. Sampai boypren pulak yang jadi emo dan kuat cemburu.
4. Macam aku. Kadang-kadang usya laki ensem tapi tetap setia sebab dah memang hobi dah mengusha tu. Oke, saje je nyelit dalam list.

Yang aku maksudkan kat sini adalah gelpren seperti nombor 2 tu la.


Iklan jap!
Kalau ade yang nak kapel dengan jenis yang ini, anda haruslah bercirikan :

1. Tidak hensem sangat, sebab nanti takde lah spesies macam aku muncul untuk saje-saje menge-like kau serta mengusha kau.
2. Tidak suke berkawan dengan perempuan malah tidak mengenali langsung mana-mana perempuan yang dalam kategori comel, macam aku jugak.
3. FB atau Twitter kau memang semata-mata untuk maen game Angry Bird atau Farmville je.
4. Keje kau tiap-tiap hari melayan gelpren kau supaya dia tak emo dan saiko.
5. Lagi sekali, kau mestilah tidak hensem, tidak kelakar, kurang tinggi, kurang kaye, supaya perempuan laen tidak mengeji gelpren kau kerana berlaku saiko.

Sambung cerita...
Gangguan macamane kah ini sebenarnya???

1. Si gelpren ngugut nak bunuh diri jika lelaki tu chat lagi dengan kau kat FB atau tweet kau dengan berdiri di tengah highway. Tengah je la. Nak duk tengah jalan tak berapa berani lagi. Ye la, kalau dia mati, terlepas la nak kawen dengan boypren nye tu.
2. Menge-add semua kawan-kawan sekampung kau semata-mata untuk tanya ape jenis perempuan kah kau. Lagi comel la kut dari dia, sebab tu dia ugut nak bunuh diri pastu nye...
3. Menge-post status yang sangat saiko dan menghantui inbox kau dengan kata-kata kesat ajak gaduh yang comel.
4. Meng-spam wall kau dengan gambar die beromen berdating dengan si lelaki yang menjadi rebutan itu untuk buat kau tahu yang si lelaki itu ialah boypren nye. No entry oke....
5. Menjadi sangat ketagih dengan wall kau sebab nak tahu perkembangan kau dan hari-hari mesej warning. Dia juge akan kol kau setiap kali dia topap hanya untuk merayu kau jangan kawan lagi daaaa dengan boypren nye yang bajet hot sangat ingat orang kemaruk nak kawan.

i got my eyes on you... dun disturb-disturb my boypren oke!

Maka, apakah yang perlu dilakukan bila kau, seorang perempuan, yang memang comel dan suke berkawan dengan lelaki kerana kawan itu tidak mengenal jantina bagi kau, lebih-lebih lagi sebab lelaki itu best di mate kau, DIGANGGU oleh gelpren nye yang bercirikan nombor 2 di atas?

1. Ko pun ugut nak berdiri tengah highway jugak stiap kali dia saiko kau.

2. Kau pun add semua kawan-kawan dia dan tunjukkan kau memang comel!

3. Ko pun post jugak status bajet saiko dan emo supaya dia takut sebab kau lagi saiko.

4. Kau post semua gambar kau berdua bertiga dengan kawan-kawan lelaki kau dengan tagline nya " Aku memang perempuan bajet comel yang ramai jantan suke kawan dengan aku sebab aku memang comel" dan gambar berdua dengan kawan-kawan perempuan kau dengan tagline "Aku terlampau comel sampai ramai juge perempuan kawan dengan aku bukan takat lelaki je"

5. Tiap kali dia kol, kau ignore. Tiap kali dia mesej, kau delete terus tanpa perlu baca, kau report je dia kat Mark Zuckerberg terus. Kalau dia maseh ajak gaduh, kau ajak aku jumpe dia, meh aku belasah sampai otak dia kembali berfungsi semule.

dan, yang paling best...
Jangan peduli langsung pasal kewujudan dia. Apedehal nak mengusutkan kepalaotak kau yang best dengan masalah yang tak best seperti ni.

Bak kata mama aku, layan orang bodoh, kite pun same bodoh. Layan orang gile, kite pun same gile.
Have a nice day~

No comments: