kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Monday, August 15, 2011

Pentingkah Menjadi Cinta Pertama?

Ade orang pernah kata,
‎Perempuan beruntung kalau dapat cinta pertama lelaki,dan lelaki pulak beruntung dapat cinta terakhir perempuan...
Ye ke?
Apehal plak???
Adekah sebab lelaki ni payah nak jatuh cinta, then bile dia ade orang yang wat dia jatuh cinta, wanita itu dikonsiderkan sebagai hebat dan jadi beruntung?
 Dan..
Adekah sebab wanita ni hatinya lembut, mudah sangat jatuh cinta sampai siapa yang terakhir dicintai wanita ni dikonsiderkan sebagai paling hensem dan beruntung?

Bila aku baca balik ayat-ayat aku ni, macam masuk akal la pulak.
Ish..

Bukan apa. Terasa lah bila ayat begini mungkin disetujui ramai.
Sebab.

1. Aku mewakili kaum wanita yang bukan cinta pertama lelaki merasa tak best sebab curiga pada boifren/suami kami samada mereka masih ingatkan cinta pertama mereka atau tak.

2. Aku mewakili kaum wanita terpaksa mengaku yang cinta terakhir wanita paling beruntung sebab kami, memang sedikit mudah tergugat dengan kehadiran lelaki hensem dan membuatkan kami mudah suka sesiapa saja yang hensem ni. Beruntung laaaa lelaki terakhir yang mendapat cinta kami sebab nanti kami dah takkan pandang lelaki hensem lain dan jatuh cinta sewenang-wenangnya da. Oke, kami tu sebenarnya lebih merujuk kepada aku.

3. Aku kena mengaku nampak sangat la wanita ni mudah jatuh cinta. Bukan apa, siapa yang caring lebih, dialah yang menang. Best man win. Ke gane? Bukan kahwin lagi, kan? Oke, fine, statement konon playgirl. Abaikan yang ni.

4. Dah nak buat macam mana. Kadang-kadang banyak pula lelaki yang menepati citarasa dalam satu masa. Cis, lagi satu statement bajet hot stuff. Maafkan aku.

5. Oke, serius. Aku mewakili kaum wanita merasa tercabar sebab kalau kami bukan cinta pertama, kami kena berusaha lebih la plak nak buat hubungan kami lebih manis dan bermakna. Kena usaha lebih supaya tak buat boifren/suami kami tak ingat da kat cinta pertama dia.
Mana boleh macam tu! Kami ni insan yang lemah dan manja dan cepat goyah, patutnya dia la yang usaha lebih supaya kami tak cari orang lain macam apa yang cinta pertama dia buat. Haaaaaaaaa.... Jeng jeng jeng...

Maka, kembali kepada kata-kata di atas,
Sesiapa yang terfikir nak berkata begitu, lupakan je lah. Tak baik tau kata macam tu. Wanita ni sensitif. Lelaki takpe, hati kering.
Bayangkan korang tengah dating, tetiba terpacul (amboi perkataan) ayat ni, tak pasal-pasal si gurl jadi emo. Sebab dia akan rasa dia tak cukup best untuk si boy nye. Yang boy plak, mana lah layan sangat drama taching ala-ala Korea ni, malas layan si gurl punya emosi. Kan dah jadi gaduh.
Pastu mule lah, "Saya tau saya ni tak best macam ex awak yang first tu! Wuuuuu....", "Awak pergi laaa kat cinta pertama awak tu!" dan sebagainya.
ish ish ish...
Jangan sampai begitu ya.

Bukan apa, motif aku komplen hal ni sebab,
Tak kira lah kau cinta pertama ke, keempat ke, kelapan ke, cubalah jadikan hubungan korang perkara paling bermakna dalam hidup masing-masing. Beruntung apenye??!! Ingat nih bisnes ke ade untung rugi plak.. Aku tampo sekor-sekor kang. Berani kau memperkotak-katikkan kapel korang macam tu sampai label lak untung ke rugi apa semua.
Mongarut eh sumo tu~

amboi amboi amboi..


Kepada rakan-rakan yang bukan cinta pertama boifren anda, jangan sedih-sedih, taching-taching ye. Ni hanya kata-kata mereka yang baru nak mula kenal cinta je. Tak macam kita yang dah banyak kali kapel.
Haha! Oke, gurau..

Setiap orang adalah istimewa cintanya, tak kira dia cinta yang keberapa. Mungkin Tuhan hadirkan seseorang istimewa itu lewat untuk kamu sebab Tuhan nak kau belajar menghargai cinta melalui pengalaman terdahulu.
Sebab cinta adalah perkara paling rumit untuk dihargai. Dan cara menghargainya terletak pada setiap individu. Berlainan dan istimewa.

Anyway bagi aku, aku rela jadi cinta terakhir si dia. Huhu.
haa. dah cakap da...


P/s: Aku ke yang tulis semua ni?

No comments: