kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Sunday, June 5, 2011

Movie Seram? Takut keww...???

Dulu kecik-kecik, selalu takut nak tengok citer hantu. Dibesarkan dengan cerita Atan Gergasi dan Sundel Bolong, aku agak seram nak tidur sorangsorang tanpa adik adik di kiri kanan aku, dan bilik yang wajib ada lampu tidur kaler oren bila nyala. Atan Gergasi bukan seram pun sepatutnya. Kalau korang Google pun, takkan jumpa info pasal ni. Tapi tatahu kenapa jadi mimpi ngeri untuk aku.

Well, itu zaman darjah 2..
Lama-kelamaan, aku hilang rasa seram. Tak tahu kat mana turning pointnye, tibatiba aku semacam berani. Tak tahu bila masa aku dididik bahawa takut itu hanya keada Allah yang Maha Kuasa. Masa tu aku mula belajar di sekolah berasrama rasanya.
Walopun banyak cerita dari member member, orang lama sekolah itu, aku tetap rasa biasa sahaja. Aku yakin pada alam ghaib dan makhluknya, tapi itu bukan sebab untuk aku takut. Tiada yang mustahil dengan kuasa Dia.
Agipun memang tapenah serempak ngan manamana hantu yang diceritakan mereka. Hihi.

Semakin ramai kawan, aku perasan yang kebanyakannya jenis penakut. Pergi tandas kena berteman. Kalau blok takde letrik, lagi la, sanggup tahan kencing. Haha! Pastu pantang, tanak tengok movie seram malam-malam. Lemah semangat kununnye.

Sapesape yang ada simptom penakut macam di atas, meh sini aku sekolahkan kau.
- Kalau tengok movie seram Khurafat ke, Ju-On ke, Karak ke, Momok ke, Tali Pocong Perawan ke, diingatkan di sini hantuhantu itu semua adalah artis yang dimekapkan. Fullstop. Artis + Mekap = Hantu.
Sebab tu aku rasa biasa je bila tonton movie nya. Mindsetting aku da macam tu.

- Kalau nak pergi toilet malam-malam (bagi yang duk asrama), terbayang hantu Pontianak Harum Sundal Malam duk mencangkung bawah sink ke, atas pintu ke, atau terbayang tangan keluar dari mangkuk jamban, maka diwajibkan anda mindsetting awal-awal fikiran yang membahagiakan sebelum melangkah ke toilet. Contohnya dating tadi macamana ke, lawak kumpulan Sepah masa Maharaja Lawak minggu ke6 ke, ataupun macam yang aku selalu yakin, iaitu tiada takut akan sesiapa melainkan kepada Allah. Habis cerita.

Tu je la formula aku. Setakat ni, tade pun lagi cter seram yang betul betul boleh menakutkan aku. Aku gelak lagi ada la, siap komen mekap hantu tak realistik. Takpun manamana babak cliche macam tibatiba ada tangan  la, kaki la, mata la, rambut la, yang berjuntai.. Memang aku bantai gelak je dalam panggung.
Dan ingat, takut itu hanya kepada Allah.

Tambahtambah lagi bila aku belajar silat. Lagi la tak takut da kat hantu-hantu ni. Korang korang yang takut belajar silat tu patutnya ubah mindsetting korang. Semua benda nak takut, patut la Melayu tak maju maju dan ramai kena bunuh, rogol, ragut, ugut, rompak, jadi sampah masyarakat terhormat.

Oke suda melencong. Maka jawapan untuk soalan di atas, movie seram, takut keww??
Jawapannya, TAK POWN!!!
hehe.
Oke, babai!

No comments: