kita boleh cerita tentang banyak benda.

PERHATIAN : Penulisan aku ini menunjukkan bahawa aku
-Bukan serbanistas tipikal
-Bukan Melayu tipikal
-Bukan manusia tipikal
-Bukan orang politik tipikal
-Bukan wanita tipikal
-BUKAN seorang KOPIPES

Maka,
SIAPA MAKAN CILI, DIA RASALAH PEDASNYA (:

Wednesday, July 20, 2011

Sedetik dari Pemilik Alter Ego.

Aku tak yakin korang akan baca entri ni sebab ia adalah tentang penulis blog ni.

Aku bermula dengan agak slow sebab aku tak pasti lagi adakah aku perlu menulis blog pada awalnya. Setelah tamat diploma dengan jayanya pada masa yang tepat, aku mula semakin aktif mencurahkan idea aku. Mungkin kerana jarangnya aku kongsi pendapat sebab jauh dengan tamadun persahabatan secara fizikal. Aku jarang pandai borak melalui henfon walaupun henfon tu paling mahal abah pernah hadiahkan pada aku.

Siapa Alter Ego? Ia adalah satu karakter yang ada dalam diri aku yang jarang aku tonjolkan. Alter ego tidak bernama ini adalah bahagian dari diri aku yang suka menulis walau apa jua idea. Ia kadang-kadang muncul dalam post Fesbuk aku. Bila ada post aku kedengaran seperti berfalsafah, itulah alter ego aku.
Ia ada prinsip.
Salah satunya ialah tidak menjadi seperti kebanyakan orang tapi dalam cara yang boleh disenangi ramai, dalam masa yang sama butthurting mencucuk sesetengah pihak dengan niat menyedarkan mereka andai mereka terlupa.
sometimes alter ego is called the dark side of u, or can be the bright side. U decide.

Konsep awal alter ego aku ni suka menyentuh hal wanita dan lelaki. Ini kerana sepanjang hidup aku, ada bahagian dalam diri aku yang suka pendam dan ragu-ragu untuk meluahkan pendapat. Maka alter ego aku ini membantu bahagian aku yang itu mengeksperesikan pendapat tanpa perlu rasa bersalah sebab ini adalah alter ego yang kurang peduli apa orang nak kata.

Semua orang ada alter ego? Pernah tak rasa kau luar dari kebiasaan perwatakan kau? Itulah alter ego kau.

Mempunyai alter ego sebegini membuat aku rasa lega. At least ada cara untuk aku menyalurkan pendapat aku secara terkawal. Sebab aku adalah seorang yang berterus terang dan tak ramai yang gemar akan hakikat itu.
Okey, enough pasal alter ego aku.

Apa yang aku nak dari blog ini adalah ia dapat memberi korang semua satu bacaan yang buat korang berfikir. Maka aku start dengan hal paling dekat dengan kehidupan kita.

Cinta, walaupun aku bukan expert tapi aku dah lalu bermacam kisah even bukan kisah aku sendiri. Aku belajar banyak perkara. Mungkin. Aku bukan jiwang sangat sebenarnya tapi faham-fahamlah bila menulis, kadang-kadang bagi korang feeling tu perlu juga sebenarnya. 
Ibu Bapa, siapa patut korang sayang lebih dari mereka ni? Aku tak boleh bayang korang-korang yang sedang sibuk bercinta boleh sayang pakwe/awek korang lebih dari mereka. Maka adalah perlu untuk aku mengingatkan kepada korang bila korang lupa sal ibu bapa nih.
Lelaki. Spesies yang majoriti kawan aku. Aku kene admit walaupun aku banyak kawan lelaki tetapi aku taknak bias dan akan tetap memberikan pandangan sebagai seorang perempuan yang sepatutnya. Maka, get ready to hear what I wanna say.
Wanita. Bila "komplen" pasal wanita, itu sebenarnya secara tak langsung membantu aku mengingatkan aku andai aku tersilap. Kita bukan perfect. Maka terimalah bahawa hidup ini kita perlu saling ingat-mengingatkan.
 Hakikat. Yup, kenyataan yang sering mengingatkan aku fantasi itu memang indah tapi kita ini hidup dalam hakikat. Aku cuba perluaskan skop ini dengan menulis tentang hal yang berlaku walau sekali je dalam hidup kita. Maybe bukan tentang hidup aku tapi lebih kepada pengalaman tentang hidup sesiapa sahaja yang wajar dijadikan pengajaran sesama kita.
Aku suka berterus-terang tetapi kali ni biarlah alter ego aku yang lakukan. Sebab diri aku yang sebenar masih lagi seorang yang periang yang tak kesah apa jua hal yang orang lain buat sebab aku tak suke judge orang dan buat aku rasa diri aku bagus. No. Aku kadang-kadang tak setabah alter ego aku. Tak sepositif alter ego aku.

Anyway, moving on. Blog ini juga aku akan tampilkan beberapa segmen seperti carta Top 5 dan Tips Untuk Berani Dalam.....
Yup, aku pilih nak bagi tips untuk jadi berani. Ye lah, hakikat dalam kehidupan ini, ada saja hal yang kita tak berani nak buat. Contohnya dressing up ke, cuba bawak motor ke, get into social life ke, apa sahaja. Aku dah start secara tak sengaja dengan tips untuk tak takut hantu. Lepas ni mungkin akan lebih tersusun.

Oke, enough chat! Ciao~

No comments: